JURY

Erleben Sie die Magie des NEUE STERNE KLAVIERWETTBEWERB und seien Sie live dabei, 
wenn die fünf erstklassigen Juroren Albert Mariev, Christian Fitzner, Carlos Cebro, Selma Gudmundsdottir und Mihai Ungureanu die musikalischen Talente 2024 entdecken und fördern werden.

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Experience the magic of the NEUE STERNE KLAVIERWETTBEWERB and be there live when the five first-class jurors Albert Mariev, Christian Fitzner, Carlos Cebro, Selma Gudmundsdottir and Mihai Ungureanu discover the musical talents and promote musical talent in 2024.

ALBERT MAMRIEV

Albert Mamriev ist vielfacher Preisträger zahlreicher internationaler Klavierwettbewerb...

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 (u.a. Beijing, Gina Bachauer, Marsala, Madrid, Tunbridge Wells, Morice Clairmont, Vianna Da Motta, Glasgow, Olym, Mauro Paolo Monopoli, Seiler und UNISA) und hat Konzerte mit Utah Symphony, Royal Scottish National, Israel Chamber Symphony, dem Mexico Gulbenkian Orchestra, Jerusalem Symphony, Pretoria Symphony, Haifa Philharmonic, Shenzhen Symphony, dem Göttinger Sinfonieorchester und Beijing Symphony unter der Leitung von Dirigenten wie Tan Li Hua, Alexander Lazarev, Christoph Mueller, Enrique Batiz, Flavio Florence, Nicoletta Conti, Mauricio Linari und Salvador Masconde gespielt.Als beliebter Solo- und Kammermusikkünstler trat Albert Mamriev bereits in der Salle Cortot (Paris), dem Museum of Art (Tel Aviv), der Assembly Hall Temple Square (Salt Lake City), dem Hannah Perkins Arts Center (Cleveland), der Forbidden City Concert Hal (Beijing), der Mancloa Concert Hall (Madrid), dem Palazzo Vendramin Calergi (Venedig), im Salurin und dem Operntheater (Reykjavik), im Museum Wahnfried (Bayreuth), der Stadthalle Dortmund, der Gasteig-Philharmonie (München) und der Goethe Hall (Los Angeles) auf.

Meisterhaft spielt er Bach, Scarlatti, Haydn, Beethoven, Liszt, Brahms, Prokofiev und Debussy, erfreut sich jedoch ebenso daran, Werke von Komponisten des 20. und 21. Jahrhunderts vorzutragen und uraufzuführen.

Er hat bereits als Preisrichter bei einer Reihe internationaler Klavierwettbewerbe mitgewirkt – unter Anderem „Delia Steinberg“ in Spanien, der „Usti Nad Labem“ in Tschechien, „Schumann“ in Italien, der „Spanish Composers“ in Spanien, der „Campillos“ in Spanien - und lehrt an der Hochschule für Musik, Theater und Medien in Hannover.

Die vollständigen Aufnahmen der Wagner-Liszt-Transkripte und das Piano Concerto von Ami Maayani (Weltpremiere) entsprangen Albert Mamrievs Faszination für die reiche stilistische Vielfalt der Klaviermusik aus der Zeit der späten Romantik und der Avantgarde und ihrer technischen und interpretativen Herausforderung.

Albert Mamriev is a multiple prize winner of numerous international piano competitions...

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(a.o. Beijing, Gina Bachauer, Marsala, Madrid, Tunbridge Wells, Morice Clairmont, Vianna Da Motta, Glasgow, Olym, Mauro Paolo Monopoli, Seiler and UNISA) and has performed with Utah Symphony, Royal Scottish National, Israel Chamber Symphony, Mexico Gulbenkian Orchestra, Jerusalem Symphony, Pretoria Symphony, Haifa Philharmonic, Shenzhen Symphony, the Göttingen Symphony Orchestra, and Beijing Symphony under the direction of conductors such as Tan Li Hua, Alexander Lazarev, Christoph Mueller, Enrique Batiz, Flavio Florence, Nicoletta Conti, Mauricio Linari, and Salvador Masconde.

A popular solo and chamber music artist, Albert Mamriev has performed at Salle Cortot (Paris), the Museum of Art (Tel Aviv), Assembly Hall Temple Square (Salt Lake City), Hannah Perkins Arts Center (Cleveland), Forbidden City Concert Hal (Beijing), Mancloa Concert Hall (Madrid), Palazzo Vendramin Calergi (Venice), Salurin and Opera Theater (Reykjavik), Museum Wahnfried (Bayreuth), Stadthalle Dortmund, Gasteig Philharmonic (Munich), and Goethe Hall (Los Angeles).

He masterfully plays Bach, Scarlatti, Haydn, Beethoven, Liszt, Brahms, Prokofiev and Debussy, but equally enjoys performing and premiering works by 20th and 21st century composers.

He has served as a judge at a number of international piano competitions - including "Delia Steinberg" in Spain, the "Usti Nad Labem" in the Czech Republic, "Schumann" in Italy, the "Spanish Composers" in Spain, the "Campillos" in Spain – and teaches at the Hochschule für Musik, Theater und Medien in Hannover.

The complete recordings of the Wagner-Liszt transcripts and the Piano Concerto by Ami Maayani (world premiere) sprang from Albert Mamriev's fascination with the rich stylistic variety of piano music from the late Romantic and avant-garde periods and its technical and interpretive challenges. 

Albert Mamriev is a multiple prize winner of numerous international piano competitions (a.o. Beijing, Gina Bachauer, Marsala, Madrid, Tunbridge Wells, Morice Clairmont, Vianna Da Motta, Glasgow, Olym, Mauro Paolo Monopoli, Seiler and UNISA) and has performed with Utah Symphony, Royal Scottish National, Israel Chamber Symphony, Mexico Gulbenkian Orchestra, Jerusalem Symphony, Pretoria Symphony, Haifa Philharmonic, Shenzhen Symphony, the Göttingen Symphony Orchestra, and Beijing Symphony under the direction of conductors such as Tan Li Hua, Alexander Lazarev, Christoph Mueller, Enrique Batiz, Flavio Florence, Nicoletta Conti, Mauricio Linari, and Salvador Masconde.

A popular solo and chamber music artist, Albert Mamriev has performed at Salle Cortot (Paris), the Museum of Art (Tel Aviv), Assembly Hall Temple Square (Salt Lake City), Hannah Perkins Arts Center (Cleveland), Forbidden City Concert Hal (Beijing), Mancloa Concert Hall (Madrid), Palazzo Vendramin Calergi (Venice), Salurin and Opera Theater (Reykjavik), Museum Wahnfried (Bayreuth), Stadthalle Dortmund, Gasteig Philharmonic (Munich), and Goethe Hall (Los Angeles).

He masterfully plays Bach, Scarlatti, Haydn, Beethoven, Liszt, Brahms, Prokofiev and Debussy, but equally enjoys performing and premiering works by 20th and 21st century composers.

He has served as a judge at a number of international piano competitions - including "Delia Steinberg" in Spain, the "Usti Nad Labem" in the Czech Republic, "Schumann" in Italy, the "Spanish Composers" in Spain, the "Campillos" in Spain – and teaches at the Hochschule für Musik, Theater und Medien in Hannover.

The complete recordings of the Wagner-Liszt transcripts and the Piano Concerto by Ami Maayani (world premiere) sprang from Albert Mamriev's fascination with the rich stylistic variety of piano music from the late Romantic and avant-garde periods and its technical and interpretive challenges. 


CHRISTIAN FITZNER

Der in Stuttgart geborene Dirigent Christian Fitzner begann 1978 sein Studium an der Staatlichen Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart und wurde zunächst von J. Ritzkowsky, M. Cakar and H. Baumann als Hornist und Pianist ausgebildet.

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Danach studierte er Dirigieren bei Prof. Thomas Unger und machte 1988 seinen Abschluss. 

Von 1987 bis 1993 war er der Direktor des Städteorchesters Wangen im Allgäu. Während dieser Zeit übernahm er zudem die Dirigentschaft des Landesjugendkammerorchesters in Nordrhein-Westfahlen, mit dem er bereits seit 1986 als Assistent verbunden war. 1992 war er sowohl bei der Bilkent-Universität in Ankara als auch beim „German Portugese Youth Symphony Orchestra“ engagiert. Weiterhin gestaltete er den Besuch des Deutschen Bundespräsidenten Johannes Rau in Lissabon. 

1993 trat Christian Fitzner eine Professur an der Staatlichen Hochschule für Musik und Darstellende Kunst in Stuttgart an, bevor ihm dann 1994 die künstlerische Leitung des Philharmonischen Kammerorchesters Wernigerode angetragen wurde. Dies sollte der Beginn einer äußerst erfolgreichen Zusammenarbeit werden, der unter anderem 1994 die Gründung der Sommerfestspiele Wernigerode entsprang. 

Weiterhin arbeitete er als Gastdirigent bei Orchestern wie dem „Broadcast Symphony Orchestra Johannisburg“ (Südafrika) und auf Veranstaltungen wie etwa dem Merano Music Festival.

1999 wurde Christian Fitzner dann zum Musikdirektor des Philharmonischen Kammerorchesters Wernigerode und gewann 2004 den Kunstpreis der Stadt Wernigerode. 

Born in Stuttgart, conductor Christian Fitzner began his studies in 1978 at the Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart and was first trained as a horn player and pianist by J. Ritzkowsky, M. Cakar and H. Baumann. He then studied conducting with Prof. Thomas Unger, graduating in 1988.

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From 1987 to 1993 he was the director of the Städteorchester Wangen im Allgäu. During this time he also took over the conducting of the Landesjugendkammerorchester in North Rhine-Westphalia, with which he had already been associated as an assistant since 1986. In 1992 he was engaged by the Bilkent University in Ankara as well as by the "German Portugese Youth Symphony Orchestra". Furthermore he arranged the visit of the German President Johannes Rau in Lisbon.

In 1993, Christian Fitzner took up a professorship at the State University of Music and Performing Arts in Stuttgart, before being offered the artistic direction of the Philharmonic Chamber Orchestra of Wernigerode in 1994. This was to be the beginning of an extremely successful collaboration, which among other things resulted in the founding of the Wernigerode Summer Festival in 1994.

Furthermore, he worked as a guest conductor with orchestras such as the "Broadcast Symphony Orchestra Johannisburg" (Süfdafrika) and at events such as the Merano Music Festival.

In 1999 Christian Fitzner then became the music director of the Philharmonic Chamber Orchestra Wernigerode and in 2004 he won the art award of the city of Wernigerode.

CARLOS CEBRO

Ein Stipendium der französischen Regierung ermöglichte es ihm, sein Studium am Konservatorium National de Paris fortzusetzen, von wo aus er den Excellence Award erhielt. Dort trainierte er bei den Lehrern Suzanne Roche und Vlado Perlemuter.

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Mit Professor Paul von Schilhawsky, Rektor der Universität Mozarteum Salzburg, perfektionierte er sich auch in den "Deutschen Liedern".

Als Pianist gastierte er an renommierten Veranstaltungsorten auf fünf Kontinenten, sei es als Solist, mit einem Orchester oder als Begleiter für lyrische Sänger.

Er konzertierte mit Orchester unter der Leitung von Dirigenten wie Arie van Beek, Neithard Bethke, Jacques Bodmer, Paul Bonneau, Philippe de Chalendar, Choo-Hoey, César Grimaldi, Lazlo Halasz, Pablo Komlós, Gustav König, Hugo López, Roberto Montenegro, Karl Nagel, Miguel Patrón Marchand, Kurt Rapf, Salvador Brotons, Jerzy Salwarowsky, Karol Stryja, Héctor Tosar, Federico García Vigil, Antonio Vito und anderen.

Als Pianist begleitete er wichtige Sänger wie Arleen Auger, Rita Streich, Carmen Bustamante, Margarita Castro-Alberty, Viorica Cortez, Masako Deguci, Marie-José Dolorian, Yolanda Hernández, Alessandra Ruffini, Giulietta Simionato, Nobuko Takahashi, Jules Bastin, Roland Hermann, George London und Bruno Pratico, um nur einige zu nennen.

Als Pädagoge unterrichtet er Kurse und Meisterkurse in Südamerika, Russland, Japan, Polen, Spanien, Südkorea, Frankreich und Portugal.

Carlos Cebro ist Präsident oder Mitglied verschiedener Jurys internationaler Wettbewerbe. Auf Wunsch des Gründers ist er Präsident der Eliane Richepin Association, die alle zwei Jahre den "City of Montevideo Piano Competition" in Uruguay ausrichtet. Ebenfalls auf Wunsch des Gründers ist er Präsident und künstlerischer Leiter des Internationalen Musikwettbewerbs María Canals in Barcelona.

1984 gründete er den Internationalen Klavierwettbewerb Porto, dessen Präsident er sieben Jahre lang war. 

Artistic director of the legendary "Maria Canals" International Piano Competition – Maestro Carlos Cebro began her musical studies with Rosa Dego de Lungo and Lilia Amestoy Naya, later continuing them at the National Conservatory of Music of Montevideo with teachers Adhémar Schenone, Hugo Balzo and Eliane Richepin, among others. A scholarship granted by the French government allows him to continue his studies at the National Conservatory of Paris from where he graduated obtaining the Excellence Award. There he trained with teachers Suzanne Roche and Vlado Perlemuter.

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He also perfected himself in the "German lieder" with Professor Paul von Schilhawsky, Rector of the Mozarteum of Salzburg.

As a pianist he has given concerts in prestigious venues on five continents; either as a soloist, with an orchestra, or as an accompanist for lyrical singers.

He has performed with orchestra under the direction of conductors such as Arie van Beek, Neithard Bethke, Jacques Bodmer, Paul Bonneau, Philippe de Chalendar, Choo-Hoey, César Grimaldi, Lazlo Halasz, Pablo Komlós, Gustav König, Hugo López, Roberto Montenegro, Karl Nagel, Miguel Patrón Marchand, Kurt Rapf, Salvador Brotons, Jerzy Salwarowsky, Karol Stryja, Héctor Tosar, Federico García Vigil, Antonio Vito, among others.

As an accompanying pianist he has performed alongside important singers such as: Arleen Auger, Rita Streich, Carmen Bustamante, Margarita Castro-Alberty, Viorica Cortez, Masako Deguci, Marie-José Dolorian, Yolanda Hernández, Alessandra Ruffini, Giulietta Simionato, Nobuko Takahashi, Jules Bastin, Roland Hermann, George London, and Bruno Pratico to name a few.

As a pedagogue, he teaches courses and Master Classes in South America, Russia, Japan, Poland, Spain, South Korea, France and Portugal.

Carlos Cebro is President or member of different juries of international competitions. At the request of its founder, he is President of the Eliane Richepin Association that organizes the City of Montevideo Piano Competition in Uruguay every two years. Also at the request of its founder, he is president and artistic director of the María Canals International Music Competition in Barcelona.

In 1984 he founded the Porto International Piano Competition, whose presidency he held for seven years.

SELMA GUDMUNDSDOTTIR

Nach dem Erhalt ihres Solisten-Diploms in Reykjavik vertiefte Selma Gudmundsdottir ihre Fertigkeiten am Mozarteum in Salzburg und als Stipendiatin des DAAD bei Prof. Leygraf an der Hochschule für Musik, Theater und Medien in Hannover. 

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 Ihr Mentor, Hans Leygraf, würdigte ihre herausragenden Fähigkeiten mit den Worten: "Selma Gudmundsdottir hat eine sensible Musikalität, ein Gespür für schönen Klang und ein Interpretationstalent in einem ganz eigenen Stil."

Selma Gudmundsdottir nahm auch an Meisterkursen von Pierre Sancan in Nizza und Frantisek Rauch in Prag teil, wobei letzterer über sie sagte: "Ihre sehr reizvolle Interpretation vieler Karnevalsstücke Schumanns werde ich nicht so schnell vergessen. Auch andere Werke interpretiert sie sehr schön und immer mit einem persönlichen Gefühl."

Ihr Debüt als Konzertpianistin in Island erntete enthusiastische Kritiken, wie H. Haraldsson schrieb: "Ihr Debüt als Konzertpianistin war in der Tat brilliant. Ihre Interpretation von Schuberts Sonata in a-moll op. 143 hatte alle Kennzeichen von Ihrem persönlichen Stil."

Selma Gudmundsdottir, die als Solistin zahlreiche Konzerte im In- und Ausland gab, erhielt besonders lobende Worte in Schweden: "In Schuberts Moments Musicaux zeigte sie in einer einfühlsamen Interpretation ihr Gespür für das Romantische."

Als Mitglied des Reykjavík Kammerorchesters tritt Selma regelmäßig auf und hegt eine besondere Leidenschaft für Kammermusik. Ihre Zusammenarbeit mit Soloinstrumentalisten und Sängern führte zu erfolgreichen Konzerttourneen in Europa, den USA und China. Zahlreiche CDs und Aufnahmen für Radio und Fernsehen dokumentieren ihre künstlerische Vielseitigkeit.

Für ihren beeindruckenden Auftritt mit Aram Khachaturians Klavierkonzert mit dem Island Sinfonieorchester erhielt sie hochlobende Kritiken, die ihre Meisterschaft und ihr tiefes Verständnis für die Musik unterstreichen. Selma Gudmundsdottir bleibt eine fesselnde Persönlichkeit auf der internationalen Bühne der klassischen Musik.

Born in Isafjordur in the North-West of Iceland, Selma Gudmundsdottir began with her piano studies 7 years old, with her father. On obtaining her soloist's diploma from Reykjavik College of Music, she started her postgraduate studies with Prof. Hans Leygraf at the Mozarteum in Salzburg and, on being awarded a two year DAAD scholarship, she continued her studies with Prof. Leygraf at the Academy of Music and Drama in Hannover.

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Professor Leygraf gave her the comment:

„S.G. has a sensitive musicality, a feeling for beautiful sound and a talent for interpretation in a style very much her own.“

Selma also took part in Master classes for among others Pierre Sancan in Nice and Frantisek Rauch in Prague. Frantisek Rauch said about her:

„I shall not easily forget her very charming interpretation of many of Schumann‘s Carnaval pieces. Other works she also interpretes very beautifully and always with a personal touch.“

After her debut concert in Reykjavik Halldor Haraldsson wrote:

“S.G’s debut as a concert pianist was indeed brilliant. Her interpretation of Schubert’s Sonata in A-minor op.143 had all the hallmarks of her distinctive style. She has a fine lyrical sense combined with a very beautiful touch. Her temperament helps her in creating dramatic tension but she remains in control and never fails to give a balanced performance, showing a deep understanding for the overall structure of each composition.”

Since her debut as soloist, SG has given many concerts in Iceland and abroad.  In Sweden Rune Wallberg wrote about her solo recital:

“In Schubert’s Moments Musicaux she showed her flair for the romantic in a sensitive Interpretation. She gave a brilliant performance in Chopin’s Sonata in B-flat minor, with its swelling sound and tempestouos outbursts reflecting the composer’s troubled mood. The many technical difficulties of the piece with its virtuoso passages demonstrated her mastery.”

Selma has appeared in concerts in many European Countries, the Nordic countries, Germany, England, Holland, France, Austria, to name but a few, as well as in USA and China,  as soloist, with orchestras and in chamber music. She was a member of Reykjavik Chamber Orchestra for years. Selma has recorded several CDs and also made many recordings for Icelandic Radio and Television.

For her performance of Khatchaturian‘s piano concerto with Icelandic Symphony Orchestra she became the following critic:

„Khachaturian‘s piano concerto is full of complications, both technically and in interpretation. S.G. sailed through them all with complete mastery and also managed to avoid any trace of sentimentality. A splendid achievement.“- Leifur Thorarinsson

„Not only did she play the Khachaturian concerto with great technical assurance, but also enriched it with the beauty of poetic imagery and rhythmical precision.“ -Jon Asgeirsson

 Selma has worked for many years as a teacher and an accompanist at the Icelandic Academy of Arts and other schools in Iceland. She was the President of the Icelandic Soloists’ Association from 1988 to 1992, a board member of the Reykjavik Art Festival from 1990 to 1995 and, on behalf of the Festival, in charge of the cooperation with the Wagner Festival in Bayreuth for the shortened version of Der Ring des Nibelungen at the National Theatre in Iceland in 1994. She is one of the founders or the Richard Wagner Society in Iceland and its president since the beginning in 1995. Since 2014 she is a board member of the International Association of Richard Wagner Societies!


MIHAI UNGUREANU

In Rumänien und den Ländern Osteuropas konzertierte Mihai Ungureanu bereits erfolgreich, bevor er ab 1990 auch im Westen auftreten durfte.

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Nach einer ersten Tournee als Solist des Bukarester Nationalen Rundfunkorchesters in Frankfurt/Main und anderen deutschen Städten mit Beethovens Fünftem Klavierkonzert erhielt er bald Einladungen in alle europäischen Länder, nach USA und Kanada, Japan und Korea, Argentinien und Brasilien. Bei seinem USA-Debüt wurde der Pianist als „gewaltiger Künstler mit einer beeindruckenden technischen Meisterschaft“ (Musikmagazin Triadstyle) gefeiert.

Mihai Ungureanu spielt sowohl als Solist mit bedeutenden Orchestern und Dirigenten wie in Klavierabenden ein umfangreiches Repertoire von der Klassik bis zu Musik der Zeit. Eine spezielle Affinität hat er zu Werken von Brahms, Liszt und Rachmaninoff. Seine besondere Liebe gilt auch der Klavier-Kammermusik in allen Formen. Dabei trifft er sich mit renommierten Musikern in Rumänien und im Ausland, wie zum Beispiel den Geigern Gérard Poulet, Jenny Abel und Liviu Prunaru, dem Bratschisten Lars Anders Tomter, dem Tenor Markus Schäfer, dem Pellegrini-Quartett.  

Durch seine Maßstäbe setzenden Interpretationen von Werken rumänischer Komponisten wie George Enescu, Dinu Lipatti und Pascal Bentoiu, aber auch jüngerer wie Violeta Dinescu, trägt er wesentlich zu deren Bekanntwerden in internationalen Konzertsälen und Medien bei.

CD-Aufnahmen von Mihai Ungureanu, darunter in Deutschland bei den Labels ars musici, BayerRecords, Bella Musica, hastedt/WDR, PODIUM und Dreyer-Gaido, erschienen mit Musik von Joseph Haydn, Johannes Brahms, Joseph Joachim, Clara und Robert Schumann, Albert Dietrich, Sergej Rachmaninoff, George Gershwin, Dinu Lipatti, Pascal Bentoiu, Gerhard Rosenfeld und Mario Cesa, die in der Presse hochgepriesen wurden.

In Rumänien so wie im Rahmen von internationalen Meisterkursen unterrichtet Mihai Ungureanu, bei bekannten Klavierwettbewerben in aller Welt ist er häufiges Jurymitglied.

Mihai Ungureanuwas born in Craiova, Romania. He studied piano in Bucharest with representatives of the traditional Romanian piano school, Ioana Minei and Dan Grigore. 

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He made his debut with orchestra at the age of 16 in Liszt's First Piano Concerto. At that time he also won first prizes in national competitions.

In Romania and the countries of Eastern Europe Mihai Ungureanu has already performed successfully before he was allowed to perform in the West from 1990 onwards. After a first tour as soloist of the Bucharest National Radio Orchestra in Frankfurt/Main and other German cities with Beethoven's Fifth Piano Concerto, he soon received invitations to all European countries, to the USA and Canada, Japan and Korea, Argentina and Brazil. On his US debut, the pianist was hailed as “a formidable artist with an impressive technical mastery” (music magazine Triadstyle).

As a soloist with major orchestras and conductors as well as in piano recitals, Mihai Ungureanu plays an extensive repertoire ranging from classical music to contemporary music. He has a special affinity for works by Brahms, Liszt and Rachmaninoff. His special love also applies to piano chamber music in all its forms. He meets with renowned musicians in Romania and abroad, such as violinists Gérard Poulet, Jenny Abel and Liviu Prunaru, violist Lars Anders Tomter, tenor Markus Schäfer, and the Pellegrini Quartet.  

Through his standard-setting interpretations of works by Romanian composers such as George Enescu, Dinu Lipatti and Pascal Bentoiu, as well as younger composers such as Violeta Dinescu, he contributes significantly to their recognition in international concert halls and media.

CD recordings by Mihai Ungureanu, including in Germany by the labels ars musici, BayerRecords, Bella Musica, hastedt/WDR, PODIUM and Dreyer-Gaido, released with music by Joseph Haydn, Johannes Brahms, Joseph Joachim, Clara and Robert Schumann, Albert Dietrich, Sergej Rachmaninoff, George Gershwin, Dinu Lipatti, Pascal Bentoiu, Gerhard Rosenfeld and Mario Cesa, which were highly praised in the press.

In Romania as well as in international master classes Mihai Ungureanu teaches, he is a frequent member of the jury at well-known piano competitions all over the world.